Heat run

    Blogg | 15 August 2022

Älskar min runda när man får springa bredvid och under flygplan. Extra varmt idag så jag fick rasta nya snabba glajjor för 300.- på XXL. Haha!

Gymtime

    Blogg | 12 August 2022

Hade gymmet helt för mig själv igår. Det krävde sin bild ändå. To the records.

Going places

    Blogg | 10 August 2022

Just booked tickets to Türkiye for some weekend getaway. Nice!

Lunchpaus

    Blogg | 9 August 2022

Tillbaka på kontoret första veckan efter sommaruppehållet. Passar på att njuta av solen under lunchrasten. ;)

Hjärnkoll på vikten

    Blogg | 7 August 2022

När jag bläddrade på Storytel inför ännu en löprunda i hopp om att hitta något intressant att lyssna på under passet kom jag över boken ’Hjärnkoll på vikten’.

Den boken var så bra att jag vill rekommendera den till alla som behöver en push i rätt riktning vad gäller träning och kost.

Nu är det möjligheten att få lyssna på boken som tar mig ut på längre turer. Grymt bra!

Tungt runt flygplatsen

    Blogg | 3 August 2022

Helvete vad tungt det gick idag. Motvind hela vägen (?!) och nu säger Garmin att den höga ansträngningen på sistone inte ger några positiva vibes pga för mycket träning. Blir vilodag imorgon med lite gym istället. Phew.

Zon 5

    Blogg | 2 August 2022

Hur mycket tid brukar ni spendera i zon5 när ni springer? Well, själv var jag nära kollaps denna gång men känslan efteråt är obeskrivlig.

Här satt vi och njöt av utsikten över Bromma flygplats efter 6,5km med en massa tid i zon5.

VO2 Max update

    Träning | 2 August 2022

Jag har ju länge jagat en bättre VO2 Max värde som min Garmin mäter åt mig varje gång jag springer. Jag har statistik sedan 2017 och mitt maxvärde har alltid legat på 46, oftast under sensommaren då formen var som bäst. Även nu är den formen på väg upp och VO2 Max förbättras enligt min statstik och denna sommar vill jag nå 47 i maxvärde, så jag hoppas på några fler intervaller innen vi drar på semester.

Apple Täby experience – review

    Snack | 25 July 2022

Igår var jag i stan och skulle köpa en telefon till mitt företag – nämligen företagets första nu när företaget ska utvecklas och viktiga samtal ringas. Jag bestämde mig för att göra det hos Apple direkt – utan några mellanhänder och inte heller online, mest för att göra något live istället för att klicka runt. Det blev en intressant upplevelse ändå. Min tanke var att det skulle bli en positiv sådan, men tyvärr kunde den upplevelsen bli bättre…

Jag kom in till en fullsmockad Apple butik i Täby där jag möttes av en ledig agent, som frågade mitt namn och undrade vad hon kunde hjälpa mig med. Jag nämnde att jag ville köpa en ny telefon till företaget och hon bad mig snällt att vänta på nästa lediga agent. Vad som visade sig senare var att det var store manager som mötte mig och istälet för att sälja en telefon stod hon vidare utan något åtagande, men snarare titta omkring, vinka hejdå till medarbetare som gick hem efter sitt pass och fråga andra kunder som kom in om hur hon kunde hjälpa dem.

Jag väntade i cirka 5-6 minuter på en agent som sedan kom fram till mig och frågade vad han kunde hjälpa mig med. Jag berättade om önskemålet, men undrade om jag ändå skulle gynnas av att köpa en Max modell av samma telefon. Agenten försökte sälja in Max modellen genom att säga att kameran var bättre på den samt att han tyckte sig minnas att RAM minnet på Max modellen skulle vara större, trots att spec-jämförelsen online inte visade på detta alls. Agenten bad om ursäkt för det och vi bestämde att gå för en ordinarie modell.

Samtidigt som vi diskuterade modellerna fördelar i 1-2 minuter har en annan säljare kommit fram till mig och undrat om jag var “Alex” som stod på väntlistan, där svaret blev “ja”. Då fick min agent en rejäl utskällning för att han inte plockat bort mitt namn från väntlistan. Han var då tvungen att väsa tillbaka och be om ursäkt för det. Otroligt för mig som kund att hamna i ett bråk mellan agenter. Nåväl, vidare till köpet…

Jag gav företagsuppgifter och han slog in telefonens serienummer etc. Jag försökte betala. Kortterminalen kopplad till hans bärbara dosa har avbrytit köpet hela två gånger av okänd anledning och när kortet väl placerades in i kortläsaren har köpet gått igenom, men terminalen visade att köpet avbröts pga connection problem. Här var agenten tvungen att gå till sin manager och jag kollade transaktionen i min bank där det tydligt syntes att köpet gått igenom. Väl tillbaka gav säljaren mig info om att köpet var OK och att jag kunde nu få ett kvitto.

Trots att jag berättade till alla i butiken om att det är ett företagsköp han INGET företgasnamn framgått på kvittot, vilket jag bad om att justera, så nu har jag två kvitton. Otroligt dåligt av Apple att inte kunna hantera detta alls.

En annan väldigt dålig grej var att under 60% av hela min vistelse i butiken har larmet varit påslaget då ett litet barn råkat dra i en telefon som utlöste larmet och agenter försökte stänga av larmet genom att kräla under bordet i panik.

Vad som skulle bli lite av ett lyxköp har blivit en otroligt dålig upplevelse, tyvärr. Så nej, jag kommer inte köpa till Apple Care till mobilen eftersom Apple does not seem to care…