Breaking bad news

    Blogg | 19 May 2010

Nyheter som publiceras idag pryds inte av positiva ord. Se själva – första uppslaget på Bloomberg.com. Varje rad innehåller ett negativt ord på de stora nyheter från hela världen.

We are going down!

Annonser fungerar. Bordet borta.

    Blogg | 18 May 2010

Jag har gjort dagens upptäckt. Att hänga ut annonser utskrivna på ett A4 ark vid ett köpcentrum verkar ge utdelning.

På bokstavligen 8 minuter har mitt bord blivit sålt och upphämtat efter samtalet på 30 sekunder. Trevlig överraskning för den som inte trodde på de hängande lapparna med telefonnummer på.

ICAs kundanalys

    Blogg | 17 May 2010

Ica har gjort sina hemläxor. Kundanalysen visade att jag har aldrig köpt något som heter smör. Då får jag ett paket smör som gåva jag kommer aldrig vilja att hämta ut.

Ica får -1 i deras redan negativa karma.

Vad fick ni i present?

Bull right back

    Blogg | 16 May 2010

Under tiden vi kollar på marknadens upp och nedgångar händer massa annat viktigt som examensarbete och det sista förbereds inför flytten och ett helt nytt liv.

Så fort det lugnar ner sig återupptar vi det roliga med ekonomin. Då bjuds det på lite kreativitet och reviews av diverse aktiedepåer. Naturligtvis även då kommer vi ligga på topp och vara bland de första vad gäller nyhetsflöden.

Än så länge, som sagt, njuter vi av marknadens konstverk.

Stay tuned.

Audi visar bra resultat

    Blogg | 3 May 2010

Audi visar bra resultat första kvartalet 2010. Det är deras starkaste resultat på länge. Inte konstigt då de börjat släppa bilar som är svåra att motstå om man har möjligheten att köpa en.

Med tanke på den ekonomiska tillväxten bör man även ha deras aktie. Med tanke på de senaste händelser kring Saab och Volvo går det bättre för VW AG där Audi ingår. Jag tror på stark utveckling av aktien och ska fölha den på längre sikt.

Fundamental analys med Zecco’s approach.

    Blogg | 1 May 2010

Online broker Zecco.com måste ha en bra säljteam och marknadsföringen ligger på topp.

Vi kontrollerar stereotyper:
-Vem håller oftast på med day tradingen?
-Vem handlar oftast med aktier?
-Vem utför grundläggande analyser av företag före de handlar?
De flesta skulle svara: Män!

Hur då göra marknadsföringen av ett företag attraktiv? Ge matnyttig information i en bra förpackning så att den potentiella kunden vill ha mer och är beredd att betala för sig redan från början.

Zecco har publicerat ett antal klipp på YouTube. Matnyttigt och träffar målgruppen med rätt approach.