Blogg | 17 August 2011

Support på Dell. 9 av 9.

Gårdagens olycka med hårddisken pga bristande kvalitet i Dells produkter har fått en uppföljning.

Imorse fick jag ringa upp Dells support som snabbt guidade mig genom alla alternativ för felsök av burken. Sagt och gjort – felsökningen gav utslag och visade att hårddisken är helt död. Antagligen utbränd pga överbelastning.

Supporten, till skillnad från hårdvarukvalitén visade sig vara utmärkt. Professionellt, snabbt, enkelt och mycket trevligt. Och det trots att jag fick prata med 4 personer på Dell inom loppet av 2 timmar.

Lösningen blev en ny hårddisk som skickades till mig. Leveransen utlovades till imorgon – upp på kontoret till mitt bord. Till det fick jag en upplaga av Windows 7 inklusive licens. Helt utmärkt.

Hoppas att inget mer går sönder på min Dell burk. Fast var gör det när supporten fick en 9:a i betyg (deras skala går tydligen från 1 till 9 där 9 är bästa betyget)?