Blogg | 19 February 2013

Been to Nikon

Dagens lunch ersattes av ett besök på Nikon Sverige. Anledningen var aningen oskön. Min käraste Nikon D800 har fått ett streck i vertikal riktning på LCDn och det blev raka vägen till servicen.

Möttes av en supertrevlig tjej i receptionen som tog ifrån mig min kamera och sa att 10 dagar var det som gällde för att byta ut sensorn som verkat ge felaktiga utslag på displayen.

Göatt överraskat att Nikon erbjöd sig att låna ut en ersättningskamera under reparationen. Erbjudandet jag ångrar jag tackat nej till. Ansvar för dyrgripar men testfoto och reportage lockar… Next time kanske.

Nikons support får 5 av 5 blixtar. Ibland kan mottagandet vid serviceärenden överskugga den dåliga produkten och då skapa good feeling kring varumärket. Ångrar inte en sekund att jag tillhör Nikon-stammen. :)

20130218-234259.jpg

20130218-234315.jpg

20130218-234445.jpg